Koronaattori

 

Olin viikonloppuna eräissä juhlissa ja sieltä lähtiessäni, yön tunteina, vilustutin itseni. Sunnuntaina tuntui vilunväristyksiä ja jostain syystä jalkoja särki. Siis sääriä polvista nilkkoihin. Seuraavana yönä alkoi olo olla tukkoinen ja kurkkuun koski. Kuume nousi yli 39 asteeseen, joka on minun tapauksessani todella harvinaista, koska normaalilämpöni on 36.5 ja yleensäkään minulla ei juurikaan nouse kuume, ja olen aivan puolikuollut, kun lähestytään vaikkapa vain 38 astetta.

Edellä kerrotuista oireista johtuen tein koronatestin maanantaina. Siis kotitestin. Näytti miinusta. Yskittyäni lähes koko seuraavan yön tein uuden testin seuraavana päivänä, ja sen mukaan nyt minulla sitten on korona. No, nykyäänhän ei ole mitään pitkiä karensseja, olisiko max 3 päivää, ja töihin voi palailla voinnin mukaan. No, vointini on yhä melko huono, joten ainakin tämän viikon olen pelistä pois.

Olen alunperinkin suhtautunut koronaan tautina niin, että miettinyt, eroaako se perusflunssasta mitenkään. Olen jo ottanut 3 rokotusta enkä kuulu mihinkään riskiryhmään. Inhoan muutenkin sellaista, että "varmuuden vuoksi" ylilääkitään. Hämärästi muistelen, että olen sairastanutkin jo kerran koronan. Voihan kuitenkin olla, että ilman näitä kolmea rokotusta oloni olisi vielä surkeampi tämän uuden virusmutaation saavutettua minut. Toisaalta en ihmettele, vaikka riskiryhmään kuuluvat ajautuvatkin tehohoitoon pahimmassa tapauksessa. Kuten saattaa käydä myös "normaalin" hengitystieinfektion pitkittyessä.

Nyt olen lääkinnyt itseäni Duactilla, Buranalla, sinkillä ja hunajalla. Tuntuu, että joka vuosi olen kipeänä viikon näihin aikoihin eli kun kesä pikkuhiljaa tekee tuloaan. Lämpöisessä säässä sairastaminen on todella tukalaa. Pää on kuin Haminan kaupunki, vaikken ole Haminassa muistaakseni koskaan ollutkaan.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Miki Liukkonen 1989-2023

Kuolleet lehdet

K-H