"Tsemppiä ja Bodya"

 

Olen nyt reilun 2 viikkoa harrastanut aktiivisesti liikuntaa. Kuvassa on Jane Fonda nuorena, en siis minä. Hänhän oli varsinainen esikuva naisille, oliko nyt jumppagurun kulta-aika joskus 70-80 luvuilla. Muistaakseni taisi olla jotain syömishäiriöitäkin kuvioissa. Hänhän on siis myös arvostettu näyttelijä, eli tuo jumppatouhu oli vain yksi osio hänen CV:ssään.

En nyt ihan joka päivä kuntoile, mutta lähes. Käyn joka toinen kerta vesijumpassa, ja joka toinen kerta kuntosalilla. Uskaltaisin jopa väittää, että kevyesti tuntuu jotain uutta lihasta ainakin reisissä ja käsivarsissa.

Täytyy sanoa, että tuo kuntoilu tekee minua onnelliseksi. Olen tosiaan onnellisempi kuin ennen ja se on ihanaa. Vesi varsinkin on aina jotenkin ollut minun elementtini ja salilla taas on ihanaa se, että voi harjoittaa laajasti kaikkia lihasryhmiä.

Innostukseni palata melkein 10 vuoden tauon jälkeen salielämään johtui mm siitä, että olen jo pitkään pohtinut, että pelkkä kävely ei riitä ja että jos haluan pysyä liikkuvana ihmisenä myös vanhempana, niin se liikunta ja lihaskunnon ja notkeuden parantaminen täytyy aloittaa HETI.

Nyt syksy ja talven tulo ei tunnu yhtään hassummalta 💪

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ikäkriiseilyä

Itsenäisyyttä ja aaltoliikettä.

Show must go on